اطلاعات روز کامپیوتر

 

همین سه سال پیش بود که مایکروسافت به یاهو اظهار علاقه کرد و در پایان مشخص شد مثل اینکه چندان عاشق و دلباخته نیست که بتواند به وصال برسد. اما به نظر می رسد این شرکت قصد دارد بار دیگر شانس خود را در این میدان بیازماید. و این بار هنوز جواب سربالایی از یاهو نشنیده است



ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 21:33 :: نويسنده : kadkhoda

 

وقتی یک لپ تاپ جدید می خرید به چه مشخصاتی دقت می کنید؟ سرعت پردازشگر؟ هارد؟ رم؟ شکل ظاهری؟ هیچ وقت تاچ پد لپ تاپ برایتان مهم بوده است؟ شاید شما بیشتر از موس استفاده کنید اما همیشه و در همه ی شرایط نمی توان یک موس به همراه داشت و در هر صورت ناگزیر به استفاده از تاچ پد هستید.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 21:33 :: نويسنده : kadkhoda

 

امروزه اطلاعات دیجیتال و نقل و انتقال آنها جزء لاینفک زندگی ما می باشند . برخی از مشاغل که نیازمند به نگهداری و امانت داری اطلاعات دیجیتال سایرین هستند مانند استودیو های عکاسی، فیلم برداران و تدوین گران، حسابداران، پزشکان، طراحان، مهندسان و... همواره در خطر سرقت یا افشاء این اطلاعات هستند.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 21:31 :: نويسنده : kadkhoda

 

هر چه به بیشتر به زمان ارایه ویندوز جدید نزدیک می شویم اخبار بیشتری از آن به دستمان میرسد و حالا مایکروسافت می گوید نگران آپدیت نباشید چرا که ویندوز 8 نسبت به ویندوز 7 بسیار سریع تر و راحت تر نصب می شود. در واقع آپدیت به ویندوز جدید در مقایسه با ویندوز 7 حدود ۸۰ درصد سریع تر انجام می شود.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 21:31 :: نويسنده : kadkhoda

 

به ظاهر یک حافظه یو اس بی است. مانند همان چیزی که احتمالا یکی اش را همیشه همراه تان دارید. اما این یک کامپیوتر دو هسته ای است با یک پردازشگر 1.2GHz ARM به همراه وای-فای و بلوتوث و خروجی HDMI و ورودی حافظه MicroSD و حافظه داخلی.



ادامه مطلب ...

 

اچ پی دیروز حسابی بازار لپ تاپ را به تب و تاب انداخته و با معرفی محصولات جدید و یا بازطراحی محصولات قبلی، کارزاری سخت تر از قبل را برای رقبایش تدارک دیده است. اول از همه اینکه بالاخره این شرکت هم وارد بازی لپ تاپ های فوق باریک یا اولترابوک ها شد. اچ پی دیروز در استرالیا به صورت رسمی لپ تاپ فوق باریک Folio را رونمایی کرد. این اولترابوک که با اس اس دی ۱۲۸ گیگابایت mSATA و حداقل قیمت ۹۰۰ دلار عرضه می شود، دارای صفحه کلید backlit بوده و باتری آن تا ۹ ساعت شما را همراهی می کند.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 21:21 :: نويسنده : kadkhoda

 

در طول چند ساله اخیر تغییرات بسیار زیادی در عرصه تکنولوژی شاهد بودیم. همراه بودن با این همه پیشرفت و به اصطلاح به روز بودن کار چندان آسانی نیست، هرچند که همچنان این روند رو به رشد که به سمت و سوی تحت وب شدن در حرکت بوده و ملقب به «ابری» است را دنبال می کنیم و ظاهراً تنها چیزی که در این روند نمی بینیم باران است.



ادامه مطلب ...

 

شما تا به حال در پرواز با هواپیما تجربه استفاده از اینترنت را داشته اید؟ چند سالی است که اینترنت پای خودش را به آسمان ها هم باز کرده و هم اکنون در برخی کشورها و شرکت های هواپیمایی اینترنت به صورت وای-فای به مسافران به صورت پولی یا رایگان در طول پرواز ارایه می شود.




ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 21:18 :: نويسنده : kadkhoda

 

احتمالا شما شرکت ARM را می شناسید؟ شرکتی که سی پی یو بسیاری از تلفن های هوشمند و تبلت ها را تولید می کند و حالا دیگر برای خودش اسمی در میان غول های بزرگ تولید کننده پردازشگر یعنی اینتل و ای ام دی پیدا کرده است.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 21:14 :: نويسنده : kadkhoda

 

شما احتمالا ساعت ها در هفته به گشت و گذار در وب می پردازید. اما آیا تا به حال نخستین وب سایتی که ساخته شده را دیده اید؟ «آقای تیم برنرز لی» خالق وب و کسی بود که نخستین صفحه وب را ساخت. ‏



ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 21:10 :: نويسنده : kadkhoda

 

کاربران اینترنت به موازات توسعه فناوری اطلاعات در معرض معضلی به نام حملات سایبری هکرها قرار گرفته اند که در این حملات، اطلاعات شخصی و بانکی کاربران به روشهای مختلفی مانند ایمیل با خطر سرقت مواجهند...


ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 21:6 :: نويسنده : kadkhoda

 

این سوال رو خیلی از ما از خودمون پرسیدیم و دلیل اصلی اون هم اینه که یک شبکه وایرلس با وجود تمام فوایدی که دارد، یک ضرر عمده دارد. بیش از هر بستر ارتباطی دیگری در معرض خطر نفوذ می باشد.شاید ارتقاء ایمنی یک شبکه وایرلس از اولین کارهایی باشه که یک مدیر شبکه فعال به انجامش دست می زند.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 21:3 :: نويسنده : kadkhoda


 

 

 

 

 

 

 

 شمایی که یه خورده حرفه ای تر و طولانی تر با کامپیوتر کار کردید ، حتماً تجربه استفاده از نرم افزار Remote Desktop ویندوز رو دارید . دیدید که تو بستر شبکه ابزار خوب و کار راه اندازیه . اما پیش اومده که خواسته باشید تو محیط اینترنت ازش استفاده کنید ؟ ، احتمالاً متوجه شدید که 2 تا مشکل بزرگ داره . اولی ، نیاز به IP معتبر و دومی احتیاج به پهنای باند بالا واسه برقراری ارتباط . چیزی که تو هیچ کدوم از اینترنتهای دیال آپ و همینطور خیلی از سرویسهای ADSL وجود نداره . احتمال بسته بودن پورت و وجود فایروال تو مسیر رو هم به اینا اضافه کنید . این محدودیتها باعث شده که تو کشور ما استفاده از Remote Desktop عملاً به محیط شبکه های محلی محدود بشه . این بخش رو ببینید تا با یه جایگزین خوب براش آشنا بشید .

 

 

 

 

 

 




ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 21:2 :: نويسنده : kadkhoda

 

 

 تابلوهای نصب شده رو سر در اماکن مختلف ، جدای از جنبه اطلاع رسانی شون ، میتونن باعث زیبایی یا نازیبایی سطح شهرها بشن . سوال اینه که نمیشه این تابلوها رو از شکل فیزیکی امروزه ، به شکل مجازی درآورد تا هم به جنبه ظاهری شهرها صدمه نزنن ، هم اطلاعات داخلشون از چند تا جمله محدود ، بیشتر بشه ؟
این ، یکی از کاربردهای فناوری جدیدی به اسم واقعیت افزوده س ...

 




ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 21:1 :: نويسنده : kadkhoda

 

این اتفاق ممکن است برای هر کسی رخ داده باشد. شاید ناخواسته به وب سایتی مشکوک به آلودگی های بدافزاری وارد شده، و یا یک ایمیل مشکوک را بدون خواندن آن به درستی باز کرده ایم، و بنگ...کامپیوتر ما توسط یک ویروس کامپیوتری مخرب مورد تاخت و تاز قرار گرفته و دردسرهای بعدی. از سال 1981 ، هنگامی که برای اولین بار گزارش شد ویروسی کامپیوتری با سو استفاده از سهل انگاری های امنیتی شبکه، در سراسر جهان منتشر شده، تا کنون، میلیون ها نفر از کاربران کامپیوتر قربانی اسب های تروا، کرم های کامپیوتری، و ویروس ها گردیده اند...



ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 20:59 :: نويسنده : kadkhoda

 

تا به حال برایتان پیش آمده است که در هنگام دیدن فیلمی بخواهید از آن عکس بگیرید؟ در اولین فکر حتما به سراغ دکمه عکس برداری بر روی صفحه کلید می روید و با تصویر سیاه مواجه می شوید. اما شما می توانید در هنگام مشاهده فیلم توسط Player Media از صحنه های دلخواه، عکس برداری یا Capture  کنید.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 20:59 :: نويسنده : kadkhoda

تصور کنید اینترنت یک شهر است و این شهر پر از مکان‌های زیبا و گوناگون و همچنین مکان‌های خطرناک. در این شهر هر کس لزوما آن کسی نیست که ادعا می‌کند، حتی شما! ممکن است متوجه شوید بی‌آن‌که بدانید کارهای غیر قانونی مرتکب شده‌اید. این یعنی کارهایی که انجام می‌دهید تحت کنترل شما نیست و نبوده و احتمال دارد حتی بعد از این نیز نتوانید جلوی آن را بگیرید.




ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 20:38 :: نويسنده : kadkhoda

 

در هنگام بحث درباره ی لایه ی پیوند داده، متوجه می شویم که اساسا دو نوع متفاوت از کانال های لایه ی پیوند وجود دارند. نوع اول کانال های پخشی است که در شبکه های LAN، WLAN، شبکه های ماهواره ای و شبکه های دسترسی HFC متداول اند. کانال نوع دوم، پیوند ارتباطی نقطه به نقطه است که برای مثال میان دو مسیر یاب یا بین مسیر یاب ISP و مودم شماره گیر مسکونی وجود دارد.




ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 20:54 :: نويسنده : kadkhoda

به راستی روزی نیست که خبر تولید محصول جدیدی را نشنویم. بازار موبایل، تبلت و نوت‌بوک در رقابت تنگاتنگی به سر می‌برد که انتخاب را برای کاربران متنوع و در عین حال سخت می‌کند.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 18:10 :: نويسنده : kadkhoda

یک لپ تاپ برای صاحبش کاربردهای متفاوتی دارد، می تواند یک مرکز سرگرمی و بازی باشد، درگاهی برای دسترسی به وب و اینترنت و یا ابزاری برای انجام کارها و پروژه های مختلف در داخل و خارج از خانه.

 از اینها که بگذریم لپ تاپ ها انصافاً یک سخت افزار گران قیمت محسوب می شوند و هیچکس دوست ندارد این سخت افزار گرانقیمت را از او به سرقت ببرند...



ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 18:8 :: نويسنده : kadkhoda

حالا که پای بشر بیشتر و بیشتر به سوی فضا باز می شود ناسا به فکر تامین اینترنت پرسرعت فضا هم افتاده و در حال آزمایش اینترنت ۱۰۰ مگابیتی است که از طریق لیزر کار انتقال اطلاعات را انجام می دهد...



ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 18:6 :: نويسنده : kadkhoda

راهنمای خرید هارد اکسترنال

اگر اطلاعات و مطالب مهمی در حافظه کامپیوتر خود ذخیره کرده اید و قصد دارید از این اطلاعات مهم، پشتیبان تهیه کنید و یا حافظه سیستم شما نسبتا پر شده است، زمان آن رسیده که یک هارد اکسترنال تهیه کنید و اطلاعات کامپیوتر خود را به صورت دسته بندی شده در فصای این هارد ذخیره کنید. در ادامه اطلاعات لازم برای خرید هارد اکسترنال را در اختیار شما قرار خواهیم داد.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 18:1 :: نويسنده : kadkhoda

 

ان.اف.سي، رقيب سرسخت بلوتوث                                           

ارتباط از راه نزدیک یا NFC near field communication در حقیقت فناوری جا به جایی داده هاست که به آسانی و تنها از طریق تماس 2 وسیله با هم انجام پذیر است . خیلی ها پیش بینی میکنند که این فناوری در اینده نزدیک به عنوان  سیستم پرداخت پول به وسیله تلفن همراه در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار گیرد.

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 18:1 :: نويسنده : kadkhoda

پدران it

حتما برای شما هم پیش امده است که القابی چون پدر فیزیک ,شیمی و...را شنیده باشید اما ایا تا به حال با خود اندیشیده اید که در زمینه IT نیز القابی چون پدر IT استفاده شود ؟



ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 17:56 :: نويسنده : kadkhoda

شاید برای شما هم ای سوال باسد که هکر ها از چه سیستم عاملی استفاده میکنند؟نمیتوانیم بگوییم که تمام هکر ها از کدام سیستم عامل استفاده میکنند چرا که  این انتخاب به میل و نیاز انها بستگی دارد . اما در رکورد های لینوکس مطبوع ترین انتخاب برای هکر هاست این انتخای به دلیل ناشناس ماندن وقدرت لینوکس است هکر ها معمولا به لینوکس وابسته هستند...



ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 17:52 :: نويسنده : kadkhoda

 

 

مقدمه ای بر کامپایلرها

 

 

زبان های برنامه سازی مختلفی را می توان جهت نوشتن برنامه در یک کامپیوتر به کار برد. نزدیکترین زبان برنامه نویسی به سخت افزار ماشین موسوم به زبان ماشین یا Machine Language است، زبان ماشین مجموعه ای از دستورالعمل های نسبتا پیچیده را مورد استفاده قرار می دهد که صرف نظر از کاربردهای ویژه آن، امروزه به ندرت از این زبان به عنوان زبان برنامه نویسی استفاده می شود. عمده ترین دلایل آن پیچیدگی کار و وابستگی آن به سخت افزار است زیرا نرم افزارهای تهیه شده برای یک کامپیوتر خاص را نمی توان بر روی مدل دیگری از کامپیوتر بدون تغییرات عمده و اساسی، بکار برد. زبان های اسمبلر به زبان های سطح پایین نیز موسوم می باشند.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 17:51 :: نويسنده : kadkhoda

مزایا و معایب ویندوز 8


ویندوز 8 فقط در 2 روز برگزاری كنفرانس BUILD كالیفرنیا به طور رسمی در معرض نمایش قرار خواهد گرفت، اما ما چه انتظاری از این سیستم جدید می‌توانیم داشته باشیم؟ در زیر به برخی قابلیت‌های این نرم افزار اشاره شده است؛ هر چند بعضی از اطلاعات هنوز كامل نیست.

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 17:48 :: نويسنده : kadkhoda

 

dvd

حفظ اطلاعات مهم و کاربردي براي شما از چه درجه اهميتي برخوردار است؟ تا‌به‌حال به اين نكته توجه کرده‌ايد که اگر اطلاعات رايانه‌تان از بين برود چه مشکلي برايتان پيش مي‌آيد؟ يکي از مثال‌هاي ساده‌اي که براي اين مورد مي‌توان بيان کرد و شايد براي شما هم پيش آمده باشد، گم کردن گوشي تلفن همراه يا پاک شدن شماره تلفن‌هاي داخل حافظه آن است. تا به‌حال اين مشکل برايتان پيش نيامده ؟ در صورت بروز چنين مشکلي، چطور و چگونه شماره‌هايي که به‌خاطر نداشته‌ايد را دوباره به‌دست آورديد و با دوستان قديمي‌تان ارتباط برقرار کرديد؟

 

 

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 17:46 :: نويسنده : kadkhoda

پلتفرم در يك تعريف غيرعلمي و كاربردي، عبارت است از مجموعه مؤلفه‌هاي پايه سخت‌افزاري و نرم‌افزاري كه با كنار هم قرارگرفتن زيربناي تهيه يك نرم‌افزار را فراهم مي‌كنند. بيش از نود درصد از برنامه‌هاي بازار در زمينه نگهداري و مديريت داده‌هاي مالي يا سازماني طراحي شده‌اند. از جمله اين برنامه‌ها مي‌توان به برنامه‌هاي حسابداري، انبارداري، CRM، بانكي و برنامه‌هاي اتوماسيون اداري‌ اشاره کرد.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 17:46 :: نويسنده : kadkhoda

 

 

اگر سایتی دارید یا مسوول به‌روزرسانی سایت شركت‌تان هستید، حتما با سرورهای FTP آشنایی دارید.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 17:44 :: نويسنده : kadkhoda

 

سوالی که ممکن است برای هرکاربر فایرفاکس پیش بیاید این است که چگونه باید برنامه‌های جانبی را روی فایرفاکس نصب کنیم؟



ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 17:41 :: نويسنده : kadkhoda

 

از پردازنده 50 هسته‌ای تا گرافیک 2 هسته‌ای

اینتل پردازنده جدیدش را که در کنفرانس سوپرکامپیوتینگ سیاتل رونمایی کرده، Knights Ferry نامگذاری کرده است. این پردازنده کوچک دارای قدرت پردازشی معادل یک ترافلاپ است. برای مقایسه، جالب است بدانید که سریعترین پردازنده Core i7 اینتل تنها 109 گیگافلاپ قدرت محاسباتی دارد. 

 

 

 

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 17:40 :: نويسنده : kadkhoda

یکی از امکاناتی که برای اولین بار در ویندوز 7 رونمایی شده است قابلیت Scan and Fix است که در قالب یک پنجره به هنگام اتصال فلش دیسک و به طور کلی دیسک های برداشتنی (Removable Disk) به دستگاه نمایش داده می‌شود. کاربرد Scan and Fix در اسکن و تعمیر مشکلات سیستمی سخت‌‌افزارهایی که است که به کامپیوتر متصل می‌شوند. در صورتی که به این قابلیت علاقه‌ای ندارید با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون به معرفی آن خواهیم پرداخت می‌توانید آن را غیرفعال کنید...



ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 17:35 :: نويسنده : kadkhoda


ظهور آندروید و مرورگر موجود در آن می‌توانست خبر بدی برای شرکت اوپرا ـ شرکتی که کسب و کار خود را بر پایه یک مرورگر محبوب موبایل بنا نهاد ـ باشد. ولی اوپرا چیزهای متفاوتی در این رخداد دید: آندروید بخش مهمی از برنامه‌ریزی این شرکت برای پیشرفت در آینده است و همچنین یک محصول که سال 2012 ارائه و به 2 مرورگر موبایل شرکت یعنی Opera Mini و Opera Mobile پیوند داده می‌شود و قدرت زیادی به مرورگری موبایل می‌بخشد.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 17:34 :: نويسنده : kadkhoda

آيا در هنگام يك chat معمولي IP شما محرمانه باقي مي ماند؟

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 17:34 :: نويسنده : kadkhoda

 

کسی نیست که سر و کارش با اینترنت باشد و گذرش به سایت Rapidshare نیفتاده باشد.Rapidshare از بزرگ ترین سرویس های آپلود و دانلود فایل های کاربران است. همان طور که می دانید برای دانلود از این سایت دو گزینه رایگان و پولی وجود دارد. اختلاف این دو گزینه در سرعت دانلود کردن از سایت است. از آنجایی مجانی دانلود کردن یک کیف دیگری دارد(!)، بحث ما روی همین گزینه است.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 17:32 :: نويسنده : kadkhoda
رابطه iq با نحوه استفاده ازاینترنت
 

سایت های متعددی رابطه بین IQ  را با استفاده از اینترنت سنجش کردند به طور مثال سایتی به نام IQLeague کار جالبی کرد، این سایت مثل خیلی دیگر از سایت‌ها، سایتی است برای تعیین ضریب هوشی یا IQ



ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 17:31 :: نويسنده : kadkhoda

در دنیای امروز اگر فردی نتواند در اینترنت درست جستجو کند و یا از آن برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده ننماید بیسواد خوانده می شود اما روزی خواهد رسید که جستجو در اینترنت و پیدا کردن آنچه که مورد نظر شماست مثل آشپزی و شکار در زمان غارنشینی مهم و حیاتی خواهد شد!



ادامه مطلب ...

تصاویر پشت‌زمینه صفحه دسکتاپ ویندوز که به Background و Wallpaper نیز معروف هستند، همواره زیبایی خاصی به ظاهر ویندوز می‌بخشند. از این رو کاربران سعی می‌کنند تا زیباترین و جذاب‌ترین عکس‌ها را برای تصویر پس‌زمینه دسکتاپ خود انتخاب کنند. اما آیا شما مجبورید همیشه از تصاویر و عکس‌ها برای پشت‌زمینه دسکتاپ استفاده کنید؟ آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که می‌توان یک فایل ویدئویی را در پشت زمینه دسکتاپ قرار داد تا به جای یک عکس ثابت، یک فیلم متحرک پس‌زمینه دسکتاپ باشد؟ در صورتی که از ویندوز 7 استفاده می‌کنید، این رویا به سادگی تحقق می‌یابد! هم‌اکنون با استفاده از این ترفند می‌توانید در صورت استفاده از ویندوز 7، یک فایل ویدئویی را در پشت‌زمینه دسکتاپ خود قرار دهید. طبعاً هر چقدر محتوای این فایل ویدئویی زیباتر و با کیفیت‌تر باشد، دسکتاپ شما رویایی‌تر خواهد شد...



ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 17:27 :: نويسنده : kadkhoda

کروم اصولا مرورگر سبکی است و پردازنده و رم سیستم را زیاد اشغال نمیکند و با سیستم های که ضعیف و قدیمی به راحتی کنار می آید . این مورد را فقط من نمیگویم . از هر کسی که با کروم کار کرده باشد هم بپرسید ، همین جواب را به شما خواهد داد . اما بعضی مواقع همین کروم سنگین میشود.



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 52
بازدید کل : 11603
تعداد مطالب : 40
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1