اطلاعات روز کامپیوتر
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 21:10 :: نويسنده : kadkhoda

 

کاربران اینترنت به موازات توسعه فناوری اطلاعات در معرض معضلی به نام حملات سایبری هکرها قرار گرفته اند که در این حملات، اطلاعات شخصی و بانکی کاربران به روشهای مختلفی مانند ایمیل با خطر سرقت مواجهند...


ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 21:6 :: نويسنده : kadkhoda

 

این سوال رو خیلی از ما از خودمون پرسیدیم و دلیل اصلی اون هم اینه که یک شبکه وایرلس با وجود تمام فوایدی که دارد، یک ضرر عمده دارد. بیش از هر بستر ارتباطی دیگری در معرض خطر نفوذ می باشد.شاید ارتقاء ایمنی یک شبکه وایرلس از اولین کارهایی باشه که یک مدیر شبکه فعال به انجامش دست می زند.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 21:3 :: نويسنده : kadkhoda


 

 

 

 

 

 

 

 شمایی که یه خورده حرفه ای تر و طولانی تر با کامپیوتر کار کردید ، حتماً تجربه استفاده از نرم افزار Remote Desktop ویندوز رو دارید . دیدید که تو بستر شبکه ابزار خوب و کار راه اندازیه . اما پیش اومده که خواسته باشید تو محیط اینترنت ازش استفاده کنید ؟ ، احتمالاً متوجه شدید که 2 تا مشکل بزرگ داره . اولی ، نیاز به IP معتبر و دومی احتیاج به پهنای باند بالا واسه برقراری ارتباط . چیزی که تو هیچ کدوم از اینترنتهای دیال آپ و همینطور خیلی از سرویسهای ADSL وجود نداره . احتمال بسته بودن پورت و وجود فایروال تو مسیر رو هم به اینا اضافه کنید . این محدودیتها باعث شده که تو کشور ما استفاده از Remote Desktop عملاً به محیط شبکه های محلی محدود بشه . این بخش رو ببینید تا با یه جایگزین خوب براش آشنا بشید .

 

 

 

 

 

 




ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 21:2 :: نويسنده : kadkhoda

 

 

 تابلوهای نصب شده رو سر در اماکن مختلف ، جدای از جنبه اطلاع رسانی شون ، میتونن باعث زیبایی یا نازیبایی سطح شهرها بشن . سوال اینه که نمیشه این تابلوها رو از شکل فیزیکی امروزه ، به شکل مجازی درآورد تا هم به جنبه ظاهری شهرها صدمه نزنن ، هم اطلاعات داخلشون از چند تا جمله محدود ، بیشتر بشه ؟
این ، یکی از کاربردهای فناوری جدیدی به اسم واقعیت افزوده س ...

 




ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 21:1 :: نويسنده : kadkhoda

 

این اتفاق ممکن است برای هر کسی رخ داده باشد. شاید ناخواسته به وب سایتی مشکوک به آلودگی های بدافزاری وارد شده، و یا یک ایمیل مشکوک را بدون خواندن آن به درستی باز کرده ایم، و بنگ...کامپیوتر ما توسط یک ویروس کامپیوتری مخرب مورد تاخت و تاز قرار گرفته و دردسرهای بعدی. از سال 1981 ، هنگامی که برای اولین بار گزارش شد ویروسی کامپیوتری با سو استفاده از سهل انگاری های امنیتی شبکه، در سراسر جهان منتشر شده، تا کنون، میلیون ها نفر از کاربران کامپیوتر قربانی اسب های تروا، کرم های کامپیوتری، و ویروس ها گردیده اند...



ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 20:59 :: نويسنده : kadkhoda

تصور کنید اینترنت یک شهر است و این شهر پر از مکان‌های زیبا و گوناگون و همچنین مکان‌های خطرناک. در این شهر هر کس لزوما آن کسی نیست که ادعا می‌کند، حتی شما! ممکن است متوجه شوید بی‌آن‌که بدانید کارهای غیر قانونی مرتکب شده‌اید. این یعنی کارهایی که انجام می‌دهید تحت کنترل شما نیست و نبوده و احتمال دارد حتی بعد از این نیز نتوانید جلوی آن را بگیرید.




ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 20:59 :: نويسنده : kadkhoda

 

تا به حال برایتان پیش آمده است که در هنگام دیدن فیلمی بخواهید از آن عکس بگیرید؟ در اولین فکر حتما به سراغ دکمه عکس برداری بر روی صفحه کلید می روید و با تصویر سیاه مواجه می شوید. اما شما می توانید در هنگام مشاهده فیلم توسط Player Media از صحنه های دلخواه، عکس برداری یا Capture  کنید.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 20:54 :: نويسنده : kadkhoda

به راستی روزی نیست که خبر تولید محصول جدیدی را نشنویم. بازار موبایل، تبلت و نوت‌بوک در رقابت تنگاتنگی به سر می‌برد که انتخاب را برای کاربران متنوع و در عین حال سخت می‌کند.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 20:38 :: نويسنده : kadkhoda

 

در هنگام بحث درباره ی لایه ی پیوند داده، متوجه می شویم که اساسا دو نوع متفاوت از کانال های لایه ی پیوند وجود دارند. نوع اول کانال های پخشی است که در شبکه های LAN، WLAN، شبکه های ماهواره ای و شبکه های دسترسی HFC متداول اند. کانال نوع دوم، پیوند ارتباطی نقطه به نقطه است که برای مثال میان دو مسیر یاب یا بین مسیر یاب ISP و مودم شماره گیر مسکونی وجود دارد.




ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 18:10 :: نويسنده : kadkhoda

یک لپ تاپ برای صاحبش کاربردهای متفاوتی دارد، می تواند یک مرکز سرگرمی و بازی باشد، درگاهی برای دسترسی به وب و اینترنت و یا ابزاری برای انجام کارها و پروژه های مختلف در داخل و خارج از خانه.

 از اینها که بگذریم لپ تاپ ها انصافاً یک سخت افزار گران قیمت محسوب می شوند و هیچکس دوست ندارد این سخت افزار گرانقیمت را از او به سرقت ببرند...



ادامه مطلب ...


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 60
بازدید کل : 11663
تعداد مطالب : 40
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1